(swedish) Vem vare som kasta?
Page 3 of 5 Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
GLHF
Banned

PostPosted: Mon, 15th Jan 2007 21:19    Post subject:
EVILmono wrote:
Jag trodde Samer var klassade som Sveriges urinvånare...

Hahaha! ^^
Samerna är inte Sverige urinvånare.
Läs på lite mer. Wink
Back to top
PoorLeno

PostPosted: Tue, 16th Jan 2007 02:15    Post subject:
Vem är sveriges urinvånare då, GLHF. Upplys oss okunninga. Jag gissar på att det är amöborna. All hail the amoeba!

Back to top
towelie_swe

PostPosted: Tue, 16th Jan 2007 03:09    Post subject:
Hahahahaha!!!! Blir ju extra roligt eftersom alla fördommar om invandrare som man har bekräftas! Inte för att jag behövde mer bekräftelse, men ändå!
Och nej, jag är inte alls rasist, men tyvärr så stämmer många fördommar som man har om unga invandrare i sverige.
Back to top
Serben
Banned

PostPosted: Tue, 16th Jan 2007 18:51    Post subject:
Varje gång nån jävla feg smygrasse säger "Jag är inte rasist, men..." så vet man att han visst är det man bara är för jävla feg för att erkänna det. Visst, snubben borde inte ha kallat honom for en jävla svenne, men att sänka er till hans nivå och sen fegt försöka påstå att ni inte är rasister är ju fan ännu värre. Era kommentarer gör inget annat än att bekräfta er latenta rasism. Det är bara patetiskt att ni kommer hit och försöker leka så moraliskt överlägsna och tro att ni är bättre när ni gör exakt samma sak som honom, dvs bete er rasistiskt. För övrigt så gjorde han helt rätt. Han fick en frisbee i på sig/väldigt nära sig så att han spillde sin dricka över hela sin skjorta, och idioterna bad inte ens om ursäkt. Synd bara att dom inte fick fett med stryk.
Back to top
Serben
Banned

PostPosted: Tue, 16th Jan 2007 18:56    Post subject:
towelie_swe wrote:
Och nej, jag är inte alls rasist, men tyvärr så stämmer många fördommar som man har om unga invandrare i sverige.

Jasså? Skulle jag kunna få se den vetenskapliga studie du baserar denna breda generalisation på? Har du träffat varenda invandrare/icke svensk i hela landet och fått det bekräftat? Vilka fördomar som du talar om är det som "stämmer"? Det finns säkert någon enstaka som stämmer, men att säga att många av dom stämmer är ren lögn. Tex så har "finare" överklassområden mycket tyngre kriminalitet än förorterna. Skattebrott, svartarbete, diverse ekonomisk brottslighet, handel av smugglad sprit, t.o.m. olika narkotikabrott. Jag såg tex ett TV-program om ett område i Göteborg som heter Askim (vet inte om ni känner till det, men det är ett riktigt överklassområde där alla är svinrika) där programledaren själv hade växt upp där. Han tog upp saker som t.e.x. att några tonårstjejer därifrån hade snattat kläder och smink för tiotusentals kronor på NK i Göteborg eftersom deras föräldrar hade slutat ge dom pengar som straff för nån grej som dom hade gjort. Det skrevs inte en enda tidningsartikel om det, eller nämndes en enda gång i TV. Sen var det en snubbe som hade fifflat med skatten och inte betalat flera miljoner i skatt. Sen var det en annan som drev sitt företag helt med svart arbetskraft, och hade gjort det i flera år. Och sen var det en tredje som sålde billig smuggelsprit från sin källare, samt kokain i mindre mängder. Inget av dessa olika brott nämndes någonsin i medierna.

Jag tycker det är väldigt intressant att folk som påstår sig inte vara rasister har så många fördomar om invandrare, men inte om andra Svenskar. Högt uppsatta direktörer begår regelbundet gigantiska ekonomiska brott, men inte fan har någon några fördomar om att Svenskar är ett pack ekobrottslingar. Men så fort invandrare gör någonting så verkar alla dessa personer som "inte alls är rasister, men..." plötsligt få för sig att alla invandrare gör det. Det tycker jag är väldigt anmärkningsvärt.

Last edited by Serben on Tue, 16th Jan 2007 19:13; edited 2 times in total
Back to top
nouseforaname
Über-VIP Member

PostPosted: Tue, 16th Jan 2007 18:57    Post subject:
Serben wrote:
Varje gång nån jävla feg smygrasse säger "Jag är inte rasist, men..." så vet man att han visst är det man bara är för jävla feg för att erkänna det. Visst, snubben borde inte ha kallat honom for en jävla svenne, men att sänka er till hans nivå och sen fegt försöka påstå att ni inte är rasister är ju fan ännu värre. Era kommentarer gör inget annat än att bekräfta er latenta rasism. Det är bara patetiskt att ni kommer hit och försöker leka så moraliskt överlägsna och tro att ni är bättre när ni gör exakt samma sak som honom, dvs bete er rasistiskt. För övrigt så gjorde han helt rätt. Han fick en frisbee i på sig/väldigt nära sig så att han spillde sin dricka över hela sin skjorta, och idioterna bad inte ens om ursäkt. Synd bara att dom inte fick fett med stryk.

I bet whatever that says, there is A LOT of swearing in it Wink Razz

asus z170-A || core i5-6600K || geforce gtx 970 4gb || 16gb ddr4 ram || win10 || 1080p led samsung 27"
Back to top
towelie_swe

PostPosted: Tue, 16th Jan 2007 19:24    Post subject:
nouseforaname wrote:
Serben wrote:

I bet whatever that says, there is A LOT of swearing in it Wink Razz

Not too bad, I don't react to swearing anyway Razz

Fördommar som till exemepel att invandrarungdomar är MYCKET mer högljuda än vi svenskar, att dom hellre tar till våld än vad svenskar gör. Jag behöver inga vetenskapliga studier eftersom jag upplevt det själv tillräckligt många gånger.

ps. hade jag varit invandrare hade mitt svar låtit typ: Ey, vafan. bara för att vissa svenskar begår brott så betyder det inte att alla gör det!! Dom flesta personrån begås av invandrare! Jag känner till exempel sju kompisar, som blivit rånade på separata tillfällen, inte en enda av rånarna har varit svensk!
Back to top
Unauthorized

PostPosted: Tue, 16th Jan 2007 19:59    Post subject:
Serben wrote:
Han fick en frisbee i på sig/väldigt nära sig så att han spillde sin dricka över hela sin skjorta, och idioterna bad inte ens om ursäkt. Synd bara att dom inte fick fett med stryk.

Där bevisar du din nivå, allt löses med lite våld eller hur? Var det med flit han blev träffad? Så om någon spiller något på dig utan mening, så ska du spöa den personen? Om du går brevid en fotbollsplan och någon skjuter ett skott, som råkar hamna på dig och du spiller några droppar ur din läsk, då ska du ge dem "fett med stryk" ?

Kom tillbaks och predika dina synpunkter om saker och ting när du inte längre förespråkar våld vid olyckshändelser.
Back to top
Ankh

PostPosted: Tue, 16th Jan 2007 20:09    Post subject:
Serben...ta för fan och lugna ner dig nu. Alla har rätt till sina åsikter och du behöver inte brusa upp dig som om det vore end of the world eller något.

shitloads of new stuff in my pc. Cant keep track of it all.
Back to top
PoorLeno

PostPosted: Tue, 16th Jan 2007 20:25    Post subject:
Serben:
Jag, som unauthorized, tycker att våld är sista utvägen. Svenskar är hur toleranta som helst, så all denna uppkäftighet är överflödig. Går man till en frisbee park så ska man fan inte skylla på någon om man träffas av en. Hela tiden är det någon som är beredd att försvara även de dummaste saker människor gör. Visserligen håller jag med dig att det är mycket latent racism, men kulturskillnader är enorma; och bättre att få det ut ibland än att hålla allt sånt innuti...

Back to top
Ankh

PostPosted: Tue, 16th Jan 2007 20:35    Post subject:
Sen är det för jävla irriterande att så fort man säger något negativt om invandrare (är en själv för övrigt) så börjar folk skrika rasist. Visst kan mycket vara fördommar, men att starta en häxjakt så fort någon säger något negativt är enbart patetiskt.

Back to top
Serben
Banned

PostPosted: Wed, 17th Jan 2007 10:05    Post subject:
Kastar man en frisbee på någon så att han spiller sin dricka över skjortan utan att ens våga varken erkänna vem det var ELLER be om ursäkt, så ska man fan ha stryk. Dom hade flera chanser att be om ursäkt vilket dom inte gjorde, så dom hade en jävla tur att han inte hoppade på dom. Att be om ursäkt för en sådan grej är hur självklart som helst, och att dom inte ens kunde göra det leder mig att tro att dom helt enkelt inte tyckte att en blatte förtjänar en ursäkt, så istället lägger dom upp det på nätet och hånar honom när det var helt och hållet deras eget fel att allt hände.
Back to top
Ankh

PostPosted: Wed, 17th Jan 2007 10:09    Post subject:
Hade han istället för att bete sig som en idiot så hade dom kanske erkänt. Sen kan man lätt räkna ut att det knappast var med vilje. Att dom inte berättade vem det var kan ju helt enkelt vara att dom blev rädda - är man ingen fighter och/eller inte gillar att slåss är det kanske inte direkt kul att hamna i deras situation - och för övrigt, det är en fucking jävla skjorta och inte jordens undergång Very Happy so what om den blev lite smutsig, har han aldrig hört talas om tvättmedel? Smile

Edit: sen som sagt, är du i en frisbee park ska du fan inte hetsa upp dig om du råkar bli träffad

Back to top
Serben
Banned

PostPosted: Wed, 17th Jan 2007 10:19    Post subject:
Visst, det kan mycket väl vara så att dom var rädda, men det förhindrar dom inte att be om ursäkt. Att be om ursäkt efter en sån grej är det självklaraste i världen. Det fanns ingen som helst anledning att inte göra det. Vem som helst skulle bli sur om någon fick en att spilla dricka på sig och sen inte be om ursäkt, som om det inte är värt att göra det.
Back to top
_SiN_
Megatron

PostPosted: Wed, 17th Jan 2007 10:37    Post subject:
Om någon reagerar på det där viset som han gjorde i den situationen, kan jag säga att jag skulle inte be om ursäkt, oavsett hur jävla svensk personen i fråga var. Jag skiter i om det vore min egen farsa. Hade han däremot frågat lite lugnt vem det var, och bett om en ursäkt, då hade jag absolut gett honom en. Men att på en gång bli skitförbannad och hota med stryk, är det fan inte rätt i min bok. OAVSETT vilket land han/hon kommer ifrån.

Watercooled 5950X | AORUS Master X570 | Asus RTX 3090 TUF Gaming OC | 64Gb RAM | 1Tb 970 Evo Plus + 2Tb 660p | etc etc
Back to top
Ankh

PostPosted: Wed, 17th Jan 2007 10:42    Post subject:
Jag håller helt med _SiN_ i detta.

Back to top
towelie_swe

PostPosted: Wed, 17th Jan 2007 15:07    Post subject:
Jag också. Jag hade nog direkt skrikit förlåt när den träffade, men när man ser att han tuffar till sig å kastar glaset å börjar gå framåt med sin skitnödiga gångstil och hotar med stryk det första han gör, då tycker jag bara att han förtjänade frisbeen i huvet.
Man undrar ju vart hans självdistans är... Och serben, sluta leta efter små detaljer för att försvara honom bara för att han är invandrare, det är patetiskt.
Back to top
GLHF
Banned

PostPosted: Wed, 17th Jan 2007 19:37    Post subject:
PoorLeno wrote:
Vem är sveriges urinvånare då, GLHF. Upplys oss okunninga. Jag gissar på att det är amöborna. All hail the amoeba!

Sveriges urinvånare är indoeuropéer.
Knappast Samer.
Back to top
GLHF
Banned

PostPosted: Wed, 17th Jan 2007 19:55    Post subject:
Serben wrote:
towelie_swe wrote:

Jasså? Skulle jag kunna få se den vetenskapliga studie du baserar denna breda generalisation på? Har du träffat varenda invandrare/icke svensk i hela landet och fått det bekräftat? Vilka fördomar som du talar om är det som "stämmer"? Det finns säkert någon enstaka som stämmer, men att säga att många av dom stämmer är ren lögn. Tex så har "finare" överklassområden mycket tyngre kriminalitet än förorterna. Skattebrott, svartarbete, diverse ekonomisk brottslighet, handel av smugglad sprit, t.o.m. olika narkotikabrott. Jag såg tex ett TV-program om ett område i Göteborg som heter Askim (vet inte om ni känner till det, men det är ett riktigt överklassområde där alla är svinrika) där programledaren själv hade växt upp där. Han tog upp saker som t.e.x. att några tonårstjejer därifrån hade snattat kläder och smink för tiotusentals kronor på NK i Göteborg eftersom deras föräldrar hade slutat ge dom pengar som straff för nån grej som dom hade gjort. Det skrevs inte en enda tidningsartikel om det, eller nämndes en enda gång i TV. Sen var det en snubbe som hade fifflat med skatten och inte betalat flera miljoner i skatt. Sen var det en annan som drev sitt företag helt med svart arbetskraft, och hade gjort det i flera år. Och sen var det en tredje som sålde billig smuggelsprit från sin källare, samt kokain i mindre mängder. Inget av dessa olika brott nämndes någonsin i medierna.

Jag tycker det är väldigt intressant att folk som påstår sig inte vara rasister har så många fördomar om invandrare, men inte om andra Svenskar. Högt uppsatta direktörer begår regelbundet gigantiska ekonomiska brott, men inte fan har någon några fördomar om att Svenskar är ett pack ekobrottslingar. Men så fort invandrare gör någonting så verkar alla dessa personer som "inte alls är rasister, men..." plötsligt få för sig att alla invandrare gör det. Det tycker jag är väldigt anmärkningsvärt.

De som springer runt och stämplar folk med en rasist stämpel såfort orden inte passar dem är väldigt patetiska.

Sen så finns det ju flertal rapporter om att invandrare ligger högts på listan när det gäller kriminalitet. Var inte spec längesedan det var skriverier om BRÅ's senaste rapport.

Men visst är det som du säger att svenskar också begår brott, dock så har vissa lite mer moral i kroppen än att gruppvåldta en ung tonårsflicka eller skjuta mot ett polishus.
Jag ser hellre att folk fuskar med skatten än att tjejer blir våldtagna.

Men om det är nu som du försöker påstå att "svenska brott" inte syns i TV, varför står det då aldrig vart gärningsmännen är ifrån?

Exempel:
Den 15åriga flickan som vart gruppvåldtagen av 4 INVANDRARE (ICKE VITA SVENSKAR), det fick tag på dem men de vart friade för att hon var "för full". Tidningarna skrev att det var svenskar. I verkligheten hetter de Abdulla Mohammed osv. Dock så skulle vi tro att det var "vit svenskar"?!

När den gammla tanten och den lilla pojken vart ihjälhuggna för ett tag sedan så gick tidningarna ut med signalimentet att han hade "NORDISKT utseende"..

Samma sak var det när den där "SVENSKA" kända artisten(mer känd som Timbuktu) tog kokain på en klubb toalet så hade de censurerat hans ansikte.
Men när den "vita" svenska skidåkarn åkte fast så kom det en bild i tidningen direkt?!

Så vad baserar du på att svenskar brott inte uppmärksammas då man döljer identiten på gärningsmännen med invandrar bakgrund men inte på dem som är svenskar!?

Den största rasism i vardagens sverige är mot oss svenskar, och det är invandrare tillsammans med staten och media som bedriver den.
Ett annat bra exempel på invandrarnas rasism gentemot oss svenskar fanns tom i en artikel i DN där en reporter hade "intervjuat" flera invandrare och frågade vilka de gick på & varför. Svaret blev; "Svenskar för dem är fega!"
Back to top
PoorLeno

PostPosted: Thu, 18th Jan 2007 00:21    Post subject:
GLHF, det hjälper ingen att dra speciallfall när det gäller racism. Jag håller med dig helt och hållet, och jag är ju känd invandrare. Jag kom 'hit' '99 i hopp på bättre liv från forna Sovjet. Jag vet hur arroganta invandrarna är bakom ryggen för deras värdar, och det tycker jag är patetiskt. Däremot tycker jag inte att argument som dina belyser detta faktum, utan istället låter fel. På något sätt framgår inte samma meddelande, utan om du väljer att formulera dig som du gör, så är folk välldigt snabba att skrika rasist.

Invandrarpolitiken i sverige är ett skämt. Människor assimileras inte in i samhället, och attityden "svennejävlar" verkar vara acceptabel. Dock tycker jag inte att man ska svara på racism med mera racism, även som värd; som i någon mening har den rätten. Jag vet inte vad man ska göra, men det är för många invandrare i Sverige. Jag vill vara svensk, eller åtminstone vill jag ha ett samhälle där jag kan fråga folk vad klockan är, istället för att undra varför de bär slöja och inte kan ett ord svenska.

Peace. <3

Back to top
[sYn]
[Moderator] Elitist

PostPosted: Thu, 18th Jan 2007 00:57    Post subject:
can i ban you all under the assumption that your flaming me in a different language? no? damn Sad..
Back to top
Ankh

PostPosted: Thu, 18th Jan 2007 01:29    Post subject:
You can, but you wont as im good looking Smile

Back to top
towelie_swe

PostPosted: Thu, 18th Jan 2007 02:29    Post subject:
PoorLeno wrote:
GLHF, det hjälper ingen att dra speciallfall när det gäller racism. Jag håller med dig helt och hållet, och jag är ju känd invandrare. Jag kom 'hit' '99 i hopp på bättre liv från forna Sovjet. Jag vet hur arroganta invandrarna är bakom ryggen för deras värdar, och det tycker jag är patetiskt. Däremot tycker jag inte att argument som dina belyser detta faktum, utan istället låter fel. På något sätt framgår inte samma meddelande, utan om du väljer att formulera dig som du gör, så är folk välldigt snabba att skrika rasist.

Invandrarpolitiken i sverige är ett skämt. Människor assimileras inte in i samhället, och attityden "svennejävlar" verkar vara acceptabel. Dock tycker jag inte att man ska svara på racism med mera racism, även som värd; som i någon mening har den rätten. Jag vet inte vad man ska göra, men det är för många invandrare i Sverige. Jag vill vara svensk, eller åtminstone vill jag ha ett samhälle där jag kan fråga folk vad klockan är, istället för att undra varför de bär slöja och inte kan ett ord svenska.

Peace. <3

Jag tror själva poängen med hans rabblande var att visa att det är dumt att ta upp enskilda fall (som serben gjorde). Jag håller helt och hållet med dig i princip allt du säger. Det känns som att det är för viktigt för många invandrare att vara icke-svensk, något som jag delvis är skyldig till (är halvengelsk, har bott i sverige hela mitt liv, men vill ändå inte vara "svensk")
Back to top
tainted4ever
VIP Member

PostPosted: Thu, 18th Jan 2007 03:17    Post subject:
Jag har ingen idé vad du grabbar är ordstävet, men det måste vara nätt homosexuellt, sedan det är ett välkänt faktum att alla Swedes är homosexuals.

Sense Amid Madness, Wit Amidst Folly
Back to top
ginge51
Banned

PostPosted: Thu, 18th Jan 2007 04:16    Post subject:
this thread deserves to be in the useless void me thinks Smile
Back to top
WaldoJ
VIP Member

PostPosted: Thu, 18th Jan 2007 04:24    Post subject:
Y'know. At first I wanted to say that some a's have halos and shit that they're angelic and shit, but then i noticed an a with horns and shit.

That's some fucked up font! Sad

Sin317 wrote:
I win, you lose. Or Go fuck yourself.
Back to top
Ankh

PostPosted: Thu, 18th Jan 2007 07:00    Post subject:
Are we evil? YES we are!

Back to top
WaldoJ
VIP Member

PostPosted: Thu, 18th Jan 2007 11:15    Post subject:
No. I never said you guys were evil. Just that in every post there's a battle between good and evil. Crying or Very sad

Sin317 wrote:
I win, you lose. Or Go fuck yourself.
Back to top
GLHF
Banned

PostPosted: Thu, 18th Jan 2007 12:22    Post subject:
PoorLeno wrote:

Peace. <3

Hur kan du skylla på samhället?
Varje person har ett eget val och bör ha lite vett i skallen.
Om jag åker hem till nån eller på semester utomlands, inte fan härjar jag omkring och beter mig som en idiot då jag är gäst hos denne.

Samma är det med invandrare, de behöver inte hålla på som de gör.
Finns absolut INGEN anledning till det. Ska de skylla på fattigdom?
Jag är också fattig och bor i en jävla förort men inte fan våldtar och rånar jag för det.
Jag försöker göra det bästa jag kan, skaffa bra utbildning osv.
Har aldrig förespråkat "rasism", drog bara upp ett par exempel på den riktiga "rasism".

Assimilering kommer heller aldrig funka. De är för stora kulturella skillnader på de flesta invandrare som kommer hit. De flesta kommer somsagt från mellanöstern och liknande.
De har helt andra lagar & seder.

Att "svennejävel" är acceptera kan du dock tacka media och staten för.
Då det är livsfarligt att vara stolt över att vara svensk.
Har du en svensk flagga på dig är du rasist, har du en Torshammare är du rasist, osv.
Alla kan vara stolta över sitt ursprung förutom oss svenskar.

(Ursäkta konstiga formuleringar osv, men trött efter nattpasset på jobbet så nu är det sängen som gäller.)
Back to top
Ankh

PostPosted: Thu, 18th Jan 2007 12:48    Post subject:
WaldoJ wrote:
No. I never said you guys were evil. Just that in every post there's a battle between good and evil. Crying or Very sad

Oh I know - but I just thought I might confirm it anyway Very Happy

Back to top
Page 3 of 5 All times are GMT + 1 Hour
NFOHump.com Forum Index - Jokes, Stories, Quotes, Web games, Cool Links Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Signature/Avatar nuking: none (can be changed in your profile)  

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum